Comunicat de la CUP de Biar pel 8 de Març

Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Biar (CUP) volem reivindicar el 8 de març, el Dia Internacional de la Dona Treballadora.

És imprescindible recordar a l'inici de la lluita feminista les 142 obreres assassinades pel patró a Nova York el 1911 per un incendi a la fàbrica, estes treballadores havien mantingut una vaga per demanar millors condicions en el treball.

Tot i la llarga trajectòria d'aquesta lluita, encara hui el repartiment sexual del treball, la precarietat laboral, el treball no remunerat, l’explotació sexual, les agressions de gènere... tenen cara de dona.

Volem denunciar el manteniment del sistema patriarcal i capitalista al món, al País Valencià, als Països Catalans, el suposat alliberament femení, la doble jornada de treball, el que en teoria hauria d'haver portat cap a la igualtat, ens va convertir en doblement explotades; a casa, feina que no és valorada i molt menys remunerada, i al lloc de treball, on pel simple fet de ser dona i per les precàries condicions laborals comporten un augment de la desigualtat salarial.

És imprescindible condemnar aquesta societat sexista, societat que accepta que es controli el cos de la dona, el qual pateix d'una sexualitat reprimida i passiva sotmesa a la dominació masculina.

Hui, és més necessari que mai crear consciència i plantejar alternatives per a un repartiment del treball i la riquesa més igualitari, per al reconeixement social del treball reproductiu, per a l'erradicació de l'esclavitud sexual... per a crear un model de societat on realment hi haja una igualtat de gèneres.

Des de la CUP de Biar promovem una transformació radical de les relacions socials imposades, creiem en una lluita feminista en la pràctica diària, denunciant totes les injustícies del dia a dia. No només el 8 de març ha de ser el dia que les dones alcem la veu, cal alçar-la en la nostra vida quotidiana, prendre consciència individual i col·lectiva i transformar el nostre entorn, trencar amb els rols establerts, crear amb una educació lliure d'imposicions sexistes i construir una societat antipatriarcal on la dona tingui el paper que li correspon.

Com deia l'escriptora i lluitadora Maria Mercè Marçal:

A l'atzar agraeixo tres dons: haver nascut dona,
de classe baixa i nació oprimida.
I el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel.

LA REVOLUCIÓ SERÀ FEMINISTA O NO SERÀ!