La concentració republicana reuneix una trentena de persones

Cap a les huit de la vesprada una trentena de persones s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament responent a la convocatòria que ha fet Esquerra Unida (EU), Compromís i la CUP a través de la pàgina de Facebook Biar, pel Dret a Decidir: Referèndum República, Ja. La concentració és una més de les que s'han realitzat arreu de l'Estat espanyol amb motiu de l'abdicació del rei Joan Carles I i de la celebració de la coronació del successor en la corona, Felipe VI, fet que s'ha aprofitat des de les forces polítiques i organitzacions que defensen un canvi de model cap a la República.

Durant la concentració, que ha transcorregut sense incidents, novament han conviscut banderes de la República espanyola i estelades independentistes, com també s'ha llegit un manifest que ha estat consensuat per les tres forces polítiques locals que han convocat la concentració en el que s'ha volgut recordar que ahir mateix 'Xàtiva fou cremada i reduïda a cendra fa 307 anys', com també 'proclamar Felip de Borbó com a futur Rei d’Espanya és l’últim i desesperat intent de les forces que sustenten el règim sorgit de la Transició per apaivagar el profund descrèdit de la monarquia', finalment, els convocants han demanat 'el dret a decidir dels pobles per construir una societat més justa', com també 'que siga el poble, en el qual resideix la sobirania, qui parle i decidisca, a través de referèndums, com per exemple: si vol Monarquia o República.' proclamant que 'els valencians i valencianes no tenim rei'.

Des de Diània.tv s'ha editat un vídeo sobre la notícia, així com s'ha disposat d'una galeria de fotos.

A continuació reproduïm el manifest:

Manifest

Ens hem concentrat hui ací per mostrar la nostra voluntat ferma pel Dret a Decidir, és dir la democràcia. Precisament en el dia en què , és el mateix dia que coronen Felipe VI, descendent de Felip V, autor d'aquell crim contra els xativins i xativines i que encara està i estarà al record de qui hui vivim al País Valencià.

Volem manifestar, que en la nostra opinió amb la recent abdicació de Joan Carles de Borbó com a Cap de l’Estat Espanyol es produeix en el marc d’una crisi de l’Estat en tots els fronts: econòmica, social, nacional i sobretot democràtica. Es torna a posar així de relleu el caràcter obsolet i arcaic d’una institució d’origen medieval marcada per l’opacitat i la manca de transparència. A tot això s’han d’afegir els escàndols de corrupció que afecten directament membres de la Casa Reial espanyola.

La voluntat de proclamar Felip de Borbó com a futur Rei d’Espanya és l’últim i desesperat intent de les forces que sustenten el règim sorgit de la Transició per apaivagar el profund descrèdit de la monarquia així com la pèrdua de confiança de la ciutadania en esta institució. Un intent accelerat d’imposar al poble un altre rei, sense que la voluntat del poble siga tinguda en compte, fent-ho en base a uns criteris dinàstics i en absolut democràtics. El sistema polític de la monarquia parlamentària, inspirat, nascut i vertebrat a partir dels principis essencials de la dictadura franquista, ha perdut definitivament tota credibilitat. No pot haver una veritable democràcia sense la participació directa de la ciutadania en els assumptes públics. Que la ciutadania decidisca a través de consultes hauria de ser la norma en qualsevol estat democràtic. I aquesta n'és una bona oportunitat. Per això, no podem acceptar la legitimitat d’un procés fet des de dalt i a corre-cuita sense el necessari debat, implicació i participació dels ciutadans i les ciutadanes. Cal recordar, a més, que el 70 per 100 dels valencians i valencianes no tenia edat de votar quan es va aprovar la Constitució espanyola de 1978.

Des d'Esquerra Unida, Compromís i la CUP com a convocants de la concentració volem expressar el següent:

- Defensem la República. I ho fem pensant que proclamar la República és molt més que substituir una forma de govern monàrquica per una altra forma de govern. Entenem la fraternitat republicana com l’extensió a tots i totes sense exclusió dels principis d’igualtat i de llibertat; i entenem la forma política republicana com una forma de govern radicalment democràtica on el poder ha d’estar realment en mans de tots i totes.

- Defensem el Dret a Decidir dels pobles, Dret inalienable entés com el primer pas per construir una societat més igualitària per als treballadors i treballadores, socialment justa, sostenible i respectuosa amb els drets dels animals.

- Ens oposem a la Llei Orgànica de Successió votada aquest 11 de juny que pretén perpetuar el dèficit democràtic que representa la monarquia contra l’expressió de la voluntat dels diferents pobles que restem oprimits baix l´estat espanyol. I denunciem que bona part dels mitjans de comunicació no informen lliurement, sinó que processen la informació amb l’objectiu de rentar la cara de la Casa Reial espanyola i a les classes dirigents.

- Reclamem que siga el poble, en el qual resideix la sobirania, qui parle i decidisca, a través de referèndums, com per exemple: si vol Monarquia o República. Però no sols això volem decidir per a canviar-ho tot.

Els valencians i valencianes no tenim rei.