La CUP de Biar davant la 'llei mordassa'

Fins ara, l’estat espanyol no havia necessitat una llei per a reprimir, prohibir i multar. Tenien instruments com el Tribunal de Orden Público (TOP) reconvertit en Audiència Nacional, les “autoritzacions” de manifestacions, les detencions arbitràries o els reglaments de tot tipus.

Ara, tenen una llei per a justificar tots els abusos. Tot un motiu per a la tranquil·litat de la gent que ens governa i que es passa la vida entre els titulars de la premsa i els jutjats per corrupció i mal govern. En aquests cas, no s’hauran d’amagar darrere del procediment, eternitzant-lo buscant la forma d’anul·lar les proves. Una llarga llista d’abusos de poder els podran amagar darrere la llei mordassa, aprovada el passat dimecres i que posa fi a una de les últimes escletxes de la ja flaquejada democràcia espanyola i deixa a la llum el rerefons dictatorial d’un sistema eclipsat pels interessos dels seus oligarques.

La llibertat d’expressió, un dret fonamental reconegut per les Nacions Unides, resta ara com un delicte penat amb altes sancions econòmiques. La repressió dels moviments populars no és si no mostra de la feblesa d'un sistema polític que, a l'igual que els seus acòlits com el govern espanyol, es veu amenaçat per la contestació d'una ciutadania que, cada vegada més, demana un canvi de model basat, si més no, en majors nivells de democràcia.

Des de la CUP Biar rebutgen qualsevol instrument d’opressió cap al poble. La nostra veu serà escoltada, com a part de la lluita per poder escollir el nostre futur com a nació, com a poble i com a individus. Per prendre decisions sobre el nostre propi cos, sobre la nostra relació amb la natura i, en general, sobre qualsevol dels aspectes que el govern de l’Estat espanyol hauria ha de respectar. La repressió soferta al País Valencià durant els anys de la postguerra i altres èpoques històriques torna ara a avivar-se de mà d’un govern marcat per la corrupció, al servei de les estructures capitalistes i que malda per tornar a un passat, malauradament, massa recent.

Per últim, des de la CUP de Biar volem mostrar la nostra solidaritat i suport als vora 20 veïns i veïnes identificades per la Guàrdia Civil el passat 10 de desembre mentre es concentraven de forma pacífica per protestar contra la visita del president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra a Biar. Una mostra més de la prepotència del sistema que esta volta s'ha deixat vore sobre persones molt properes.

Pels nostres drets i pel nostre futur, CONTRA LA LLEI MORDASSA.

La notícia en: Biar Digital | Intercomarcal TV | Kanfalia | Llibertat.cat | La Veu del País Valencià