La CUP fa públic el seu Programa Electoral

La CUP ha fet hui públic el Programa Electoral amb el que es presenta a les properes eleccions locals del 24 de maig per primera volta a Biar amb les sigles CUP-PA (Candidatura d'Unitat Popular-Poble Actiu), al llarg de més de 80 propostes sobre participació ciutadana i transparència, reactivació econòmica, sostenibilitat, joves i sobirania tecnològica la nostra formació dóna a conéixer les propostes que hem elaborat per als propers quatre anys.

Des de la nostra formació volem posar èmfasi en deu propostes que serien les prioritàries per a nosaltres:

- La presa de decisions per part del veïnat no pot reduir-se a votar una volta cada quatre anys, posat que els recursos que s´administren són de totes i tots.

- Revisar les retribucions que reben els regidors i regidores i limitar el de l´alcaldia, amb el que s´estalvia cal pujar el salari dels treballadors i treballadores de l´Ajuntament amb un salari més baix.

- Municipalitzar serveis per a estalviar diners i generar llocs de treball per a la gent del poble.

- Fomentar el cooperativisme i l´autoocupació, així com la posada en marxa d´horts ecològics per pal.liar la situació laboral.

- Contractar informes a les universitats que estudien les possibilitats d´explotació del turisme rural i el comerç local, així com altres possibilitats econòmiques.

- Aplicar descomptes i exempcions de taxes i impostos municipals a les persones desocupades, les que cobren prestació de desocupació o les que cobren una prestació baixa o assistencial.

- Trencar relacions amb els bancs que desnonen de les seues cases als veïns i veïnes de Biar i pujar l´IBI als bancs amb cases buides.

- Creació d´un Espai Jove que siga gestionat de forma conjunta per l´administració i pels mateixos joves amb comissions de treball on es realitzen des de concerts, a exposicions, xarrades, etc...

- Instal.lació de sistemes d´energia renovable com calderes de biomassa i plaques solars (fotovoltaica i tèrmica).

- Prioritzar la realització d´un centre de dia a Biar per a totes aquelles persones que ho necessiten i, així, poder evitar el síndrome “cuidadora cremada” que tantes dones pateixen.

A continuació es pot descarregar el Programa.