La CUP presenta la seua candidatura amb la diputada Isabel Vallet i el cantautor Cesk Freixas

La formació d'esquerres va organitzar el passat diumenge 26 d'abril un acte on presentà la seua candidatura amb un concert de Cesk Freixas i la diputada valenciana al Parlament de Catalunya Isabel Vallet. L'acte es va preparar per a les 17 h. a la plaça del Raval, tot i que per la pluja es va haver de traslladar a una ubicació alternativa.

Isabel Vallet: «la CUP és l'alternativa necessària a les polítiques que ens empobreixen»

Després d'una primera part del concert del cantautor Cesk Freixas es va donar pas a la intervenció de la diputada valenciana al Parlament de Catalunya per la CUP-AE Isabel Vallet, qui va posar especial èmfasi en el creixement de la formació, ja que presenta candidatura en més de 160 poblacions, 5 d'elles al País Valencià, pel que fa a que la CUP no demana préstecs als bancs per fer la campanya electoral «com fan altres formacions», o la limitació del salari que perceben els diputats i diputades de la formació al Parlament de Catalunya que no supera les dos voltes i mitja l'SMI. Vallet es va mostrar convençuda que la CUP és l'alternativa necessària a les «polítiques neoliberals que ens estan portant a empobrir-nos dia a dia».

El treball de la CUP de Biar durant els últims mesos

A continuació va tindre lloc la segona part del concert de Cesk Freixas per donar pas a les intervencions d'Ester Ferriz, segona en la llista municipal de la CUP de Biar, que va detallar el treball dels últims mesos de la nostra formació, intentant impulsar una assemblea d'aturats i aturades a Biar, la realització de diversos comunicats, actes públics sobre Palestina i els perills dels TTIP o també la realització de vídeos on la CUP aporta la seua valoració mensualment dels Plens municipals.

Eduard Garcia: «la CUP serà mur de contenció dins i fora de l'Ajuntament contra les polítiques que ens han dut a la precarietat i el desnonament»

Per tancar l'acte va intervindre Eduard Garcia, candidat a l'alcaldia de Biar per la CUP, qui va posar èmfasi en algunes de les propostes de la CUP, com ara l'eliminació dels salaris dels regidores i regidores per destinar-los a augmentar el salari dels treballadors i treballadores de l'Ajuntament amb menor retribució  i la creació de llocs de treball, la remunicipalització de serveis, l'aposta pel cooperativisme i autoocupació, que seran «prioritaris a l'hora de contractar serveis l'Ajuntament», també apostant per la participació ciutadana i que “el poble decidisca” creant uns pressupostos participatius o sotmetent a referèndum vinculant les decisions més importants o de major inversió on puguen votar els majors de 16 anys així com la creació d'un Espai Jove gestionat pels propis joves.

El candidat va acabar la seua intervenció afirmant que «la CUP serà mur de contenció dins i fora de l'Ajuntament contra les polítiques que ens han dut a la precarietat, i el desnonament i que volen deixar-nos sense serveis públics, sense pensions i sense dignitat», per finalitzar dient que «això que demanem no ens ho posaran fàcil ni ens ho donaran gratis, i hem de saber que haurem de lluitar per tot això».

Manifest del 25 d'Abril

L'acte es va tancar amb la lectura del manifest del 25 d'Abril de la CUP de Biar per part de Teresa Garcia, quarta en la llista municipal de la CUP a Biar. El manifest s'adjunta a continuació.