Valoració de les eleccions locals i autonòmiques

La CUP de Biar valorem en primer lloc, positivament, el canvi polític que s'està produint al nostre país i que només és l'inici del canvi que necessitem com a poble. Aquesta situació política és el resultat d'infinitats de lluites individuals i sobretot col·lectives, mantingudes en aquesta llarga nit de domini de l'oligarquia i que ara comencen a cristal•litzar en diverses expressions polítiques.

En segon lloc no volem negar que en la nostra primera experiència electoral no hem obtingut un bon resultat (1,15% dels vots). Vots que agraïm profundament a les persones que han confiat en nosaltres i que encoratgem a que donen un pas més i s'impliquen a la nostra assemblea local de la CUP que és de totes. El nostre agraïment va també de manera molt especial per a totes les persones que han col·laborat amb la nostra candidatura de dins i de fora de Biar, des d’aquelles persones que ens ajudaren a muntar la candidatura fa un any i mig, a les persones que ens han ajudat i ajuden realitzant els vídeos mensuals, dissenyant els cartells, que han estat d’apoderades a les taules el 24 de Maig, i a les nostres famílies.

El resultat fa evident les dificultats que encara es tenen al País Valencià i a Biar concretament, on mai s’havia presentat una candidatura nítidament independentista i rupturista. Val a dir que tot i tindre moltes coses en contra, vam decidir presentar-nos a les eleccions locals, d’esta forma hem pogut aprofitar una oportunitat per donar a conèixer la CUP, què fa, que proposa i qui la fem, a qui encara no ens coneixia i en definitiva donar a conèixer les nostres propostes i missatge a tot el poble i demostrar que no hem de tindre por a pesar de la complicació que té fer política a Biar.

D’altra banda, ens alegra profundament el canvi al nostre Ajuntament, governat els últims huit anys per la dreta. Un canvi al que nosaltres hem aportat el nostre gra d’arena. Esperem i treballarem per a que aquest siga l'inici d'una etapa més esperançadora per les nostres veïnes i els nostres veïns. Sumen a aquesta alegria el canvi a l'ajuntament de València, a la majoria d'ajuntaments del País, a les diputacions i especialment a la Generalitat.

Ens mereixem com a poble fer fora a tots els corruptes i totes les polítiques de l'oligarquia contra el poble i contra el nostre país.

Per últim, volem felicitar-nos pels magnífics resultats obtinguts pel conjunt de les candidatures de la CUP arreu dels Països Catalans amb més de 400 regidories i molt especialment a la CUP de Pedreguer (Marina Alta), que obtenen els primers 2 regidors de la CUP al País Valencià! I a la resta de companyes i companys que s'han presentant en llistes d'unitat popular, amb altres formacions o col·lectius dels seus pobles, com Burjassot i Montcada que també han tret representació.

No ens oblidem del magnífic treball fet pels nostres companys i companyes d’Almàssera (Horta Nord), que més d'hora que tard veuran confirmats en properes conteses electorals, tota la nostra força!

La història recorda als valents i valentes.